ListeLists

Yeni Nesil Medya Platformu

Post Bottom Ad

demo-image

Top 10 Önerilen Kıtalararası Köprüler Ve Tüneller

Share This
Responsive Ads Here
Alaska'dan Rusya'ya ya da Londra'dan New York'a giden bir trene binme ya da atlabilme yeteneği, pek çoğunu büyüleyecek. Yine de, gelecekte mümkün olabileceği için, kıtaları birbirine bağlayacak köprüler ve sualtı tünelleri inşa etme önerileri sayesinde mümkün olmamalıdır. Bu şu anda bir kıtadan diğerine gidemediğimiz anlamına gelmez. Türkiye hem Avrupa hem de Asya'da yer almakta olup , Avrupa ve Asya bölgelerine gidiş ve dönüş sağlayan üç köprü ve bir tünele sahiptir .
Burada, farklı kara kütleleri olarak tanımlanan diğer kıtaları birbirine bağlamak için önerilen on köprü ve tünel daha var.

10Suudi-Mısır Geçidi 
Asya Ve Afrika

Fotoğraf kredisi: Google
Suudi-Mısır geçidi, Mısır'ı Suudi Arabistan ile ilişkilendirecek bir köprüdür. Hem karayolu hem de demiryolu ağlarını içerecek ve Kızıl Deniz üzerinde inşa edilecek. Her ne kadar kesin konumu şüpheli olsa da, bazıları Suudi Arabistan'ın Tiran adasında dolambaçlı bir yol yaparken, her iki ülke arasındaki en yakın nokta olan Nabq, Mısır ve Suudi Arabistanlı Ras Alshiikh Hamid arasında kurulacağına inanıyor.
Suudi Arabistan'ın kralı Salman bin Abdel Aziz, 2013 yılında Mısır'a yaptığı devlet ziyareti sırasında köprünün inşa edilmesi niyetinde bulundu. Mısır Cumhurbaşkanı Abdül Fettah el-Sisi'ye göre, köprünün adı “Kral Salman bin Abdülaziz Köprüsü” olarak anılacak. kral. Suudi Arabistan'ın 3–4 milyar dolara mal olduğu tahmin edilen köprüyü inşa etme planları, zorunluluktan çok siyasettir. Krallık, sadece kendi bölgesel rakibi olan İran'a, Mısır'la güçlü bir ilişki kurduğunu kanıtlamak istiyor Köprüyü inşa etmenin yanı sıra, Suudi Arabistan'ın petrol ihtiyacını da beş yıl süreyle karşılayacak.

Horns 
Asya ve Afrika 9Köprüsü

Bridge-of-the-Horns
Fotoğraf kredisi: NASA
Horns Köprüsü, Afrika Boynuzu'ndaki Somali'yi Yemen ile komşu olan Cibuti'yi bağlayacak bir köprü. Tamamlandığında, araçlar için altı şerit ve tren için bir demiryolu olacaktır. İnşaatı, meşhur El Kaide kralı üvey kardeşinin sahibi olduğu Binbaşı Bin Ladin İnşaat tarafından önerildi.
Eleştirmenler, deprem eğilimli bir bölge olan yüksek maliyetli ve sözde kötü bir yer seçimi nedeniyle, başlangıçta 70 milyar dolara mal olduğu tahmin edilen 28,5 kilometrelik (17,7 mi) köprünün yapımını eleştirdiler. 2008'de Cibuti'nin o zamanki başbakanı Dileita Mohamed Dileita, hükümetin “köprüden onlara düştüğünü” söyleyerek önerilen köprüye dahil olduğunu reddetti.
Ancak, köprünün inşası için ön çalışmalar tamamlanmış ve inşaat planlanmaktadır. Köprünün her iki tarafında Al Noor (Işık Şehri) adında iki şehir inşa edecek olan Dubai'deki Noor City Development Corporation tarafından finanse edilecek. Ayrıca Yemen’in Al Noor’dan Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki Dubai’ye götürecek bir havaalanı ve geniş bir yol ağı inşa etme planları da var. Bu, Afrika'dan Dubai'ye karayoluyla seyahat etmek mümkün olabileceği anlamına geliyor. Kornaların Köprüsünün 2020 yılında 20 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor .

8Bering Boğazı Tüneli 
Asya Ve Kuzey Amerika

Bering-Strait-Tunnel
Fotoğraf kredisi: J. Craig Thorpe
Sibirya'yı Alaska ile ilişkilendirmek için birkaç teklif var. Söz konusu önerilerin ilki 1890'larda, mühendis Joseph Strauss'un Rusya ile Alaska arasında bir demiryolu inşaatını önerdiği zaman yapıldı. Rusya'nın Çar Nikolaos II'si, 1907'de benzer bir öneriyi kabul etti, ancak I. Dünya Savaşı'nın patlak vermesi nedeniyle bir daha asla meyve toplamaya gelmedi. 2011 yılında teklif yeniden gündeme geldi. Bu sefer, 105 kilometrelik (65 mil) bir yeraltı tüneli. Bering Boğazı Tüneli olarak adlandırılacak.
Bering Boğazı Tüneli üç tünelden oluşan bir ağ olacaktır: biri Rusya'dan Alaska'ya, diğeri Alaska'dan Rusya'ya seyahat etmek, üçüncüsü ise acil durumlar için ayrılacak ve diğerleriyle giriş ve çıkış noktaları olacaktır. tüneller. İki ana tünelin her biri, biri hızlı tren için, diğeri ise daha yavaş tren için olmak üzere iki demiryolu ve araçların bir veya iki şeridine sahip olacak. Su, gaz, petrol ve fiber optik kablolar için boru hatları da bulunacak. Bering Boğazı Tüneli'nin yaklaşık 35 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor ve inşaatın onaylanması durumunda 12 ila 15 yıl sürecek .

7Sicilya-Tunus Tüneli 
Avrupa ve Afrika

Sicily-Tunisia-Tunnel
Önerilen Sicilya-Tunus tüneli, anakara İtalya'sını Sicilya üzerinden Tunus'a bağlayacaktı. Teklif, İtalya'daki Sicilya'daki Messina ile Reggio Calabria'yı birbirine bağlayacak 3,3 kilometrelik bir köprünün inşasını içeriyor. Ardından, Sicilya ve Tunus, beş yer altı tüneli ağıyla birbirine bağlanacaktır Tünellerden dördü, ters yönde hareket ederken, beşinci acil durumlar için ayrılacak.
İtalyan Enerjiler Ajansı'nda araştırmacılar, her iki ülkenin hükümetlerinin Tunus ve Sicilya arasında tünellerden çıkarılan kayalarla dört yapay ada inşa etmeye çağırdılar. Projenin 28 milyar dolara mal olacağını tahmin ettiler.

6Çin-Rusya-Kanada-Amerika Hattı 
Asya Ve Kuzey Amerika

China-Russia-Canada-America-Line
Fotoğraf kredisi: Asya Haberleri
Çin-Rusya-Kanada-Amerika hattı, Amerika Birleşik Devletleri'nde anakaraya son vermeden önce Rusya, Alaska ve Kanada üzerinden Çin'den yapılacak bir demiryoludur. Rusya ve Alaska, Bering Boğazı'ndaki 201 kilometrelik bir sualtı tüneli ile birbirine bağlanacak. Çin, Tayvan'la Çin'i bağlayacak olan Fujian-Tayvan sualtı demiryolunu inşa etmek için kullanacağı gerekli teknolojiye sahip olduğu için tünelin inşasının bir sorun olmayacağını iddia ediyor.
Planlara ilişkin bilgiler Çin Mühendislik Akademisi'nden Wang Mengshu tarafından ortaya çıkarıldı. Başka hiçbir hükümet yetkilisi projeyi onaylamadı ve Çin'in Rusya, Kanada ve ABD’ye bu konuda danışıp ulaşmadığı belli değil. Demiryolu inşa edilmişse, Çin'den Amerika'ya gitmek iki gün sürecektir .

5Transatlantik Tünel 
Avrupa Ve Kuzey Amerika

Transatlantic-Tunnel
Fotoğraf kredisi: www.tunneltalk.com
Transatlantik Tünel, New York'u Londra, Paris veya Brüksel ile birbirine bağlayan önerilen bir sualtı demiryoludur. Ernst Frankel ve geçtiğimiz günlerde Fransa ile İngiltere'yi birbirine bağlayan Kanal Tüneli'nde (“Chunnel”) çalışan Frank Davidson tarafından önerildi. Transatlantik Tünel Atlantik Okyanusu'nun yüzeyinin altına inşa edilecek ve yaylı tellerle deniz yatağına sabitlenecektir. Tam olarak yüzeyin altında kalan tünel, Kuzey Atlantik'in gelecekte ne kadar ısınacağına ve böylelikle kaç tane buzdağının bulunacağına bağlı olacaktır.
İnşa edilmişse, tünel sadece dört saat içinde Londra ve New York arasında gidip gelebilecek süper hızlı manyetik kaldırma hareketlerine sahip olacaktır. Ancak, proje, yüksek maliyeti (neredeyse 200 milyar dolar) ve okyanus boyunca 5.600 kilometre uzunluğundaki bir tüpün çalıştırılmasıyla ilgili problemler nedeniyle eleştirilmiştir. Discovery Channel’ın Extreme Engineering’ine göre, Transatlantik Tüneli, yakın zamandaki bir gerçek olmayacak çünkü gerekli fonlar ve teknoloji 2099’dan önce mevcut olmayacak .

4Darien Gap Highway 
Kuzey ve Güney Amerika

iStock-506844914
Guinness Dünya Rekorları, dünyanın en uzun yol ağı olan Prudhoe Körfezi'nden, Alaska'dan Tierra del Fuego'ya uzanan Pan-Amerikan Otoyolunu tanıdı. Otoyol tek bir otoyol değil, Kuzey ve Güney Amerika ülkelerinin birbiriyle bağlantılı otoyollarıdır. Yine de, Kuzey Amerika'dan Güney Amerika'ya, özellikle de Darien Gap adı verilen kalın bir ormanla kaplı olan Panama ve Kolombiya arasındaki sınırda sürmek mümkün değildir.
Boşluk içinde bir otoyol inşa etme girişimleri, otoyolun ormanı yok edeceğini iddia eden yerlilerin ve korumacıların tuğla duvarlarıyla karşılaştı. Bir uçağın karşısında ABD tarafından finanse edilen bir otoyol inşa etme planı 1974'te engellendi ve 1992'de bir diğeri terk edildi.
Bugün, yolcular 1959'da bir Land Rover'da bir keşif yolculuğunu geçse de, bir gemiye ya da uçağa binerek boşluğu atlarlar. Fakat bu, bugün çok büyük bir ormandaki suçluların ve uyuşturucu kaçakçılarının varlığı sayesinde neredeyse imkansız Boşluğu atlamak ve Kuzey ve Güney Amerika'yı birbirine bağlayacak bir yol ağına sahip olmak için bir öneri, Panama ve Kolombiya arasındaki bir su altı tünelinin inşası.

3Cebelitarık Tüneli 
Avrupa Ve Afrika

Strait-of-Gibraltar
Fotoğraf kredisi: NASA
Avrupa'yı Afrika ile birleştirmek için Cebelitarık Boğazı'ndan bir sualtı tüneli inşa etme önerileri, İspanyol mühendislerin İspanya'dan Kuzey Afrika'ya 32 kilometrelik bir tünel önerdiği 1930 yılından bu yana çalışmalarda bulunuyor. İspanya ve Fas, şu anda Gibraltar Tüneli olarak adlandırılacak böyle bir tünel inşa etmek için çalışıyorlar.
İki ülkenin en yakın noktaları sadece 14 kilometre (9 mil) uzaklıktadır. Aslında, bir ülkenin kıyı şeridini diğerinden görmek mümkündür. Ancak tünel, altta sertleşmiş kaya varlığı nedeniyle bu dar yoldan geçmeyecek. Bunun yerine, 28 km (17 mil) uzaklıktaki Punta Malabata, Fas, Punta Paloma, İspanya'ya doğru koşacak. Tünel, virajlardan dolayı 40 kilometre (25 mil) uzunluğunda olacaktır.
Tünelin 6,5-13 milyar Euro'ya mal olduğu tahmin ediliyor ve her iki ülke de Avrupa Birliği'nden finansman başvurusunda bulundu. Tünele yerleşmeden önce, her iki ülke de bir köprü inşa etmeyi önerdiler, ancak bölgenin rüzgar ve su akımlarına dayanamayacağı konusundaki düşünceleri terk ettiler.

2Kıtalararası Barış Köprüsü 
Asya Ve Kuzey Amerika

Intercontinental-Peace-Bridge
Fotoğraf kredisi: Popüler Mekaniği
Kıtalararası Barış Köprüsü, Sibirya ve Alaska'yı birbirine bağlamak için önerilen 88 kilometrelik bir köprüdür. Soğuk Savaş döneminde ödüllü yapı mühendisi TY Lin tarafından önerilmiş ve Bering Boğazı üzerine inşa edilmiştir. Lin, köprü hakkında çok ciddiydi ve Başkan Ronald Reagan'a, 1986'da köprü için planlarını detaylandıran 16 sayfalık bir broşür verdi. Bu hareket onun fikrini uluslararasılaştırdı ve ona hayranları ve eleştirmenleri kazandı.
Teklifini, Rusya'dan Kuzey Amerika'ya petrol ve doğal gaz taşıması için bir boru hattı ağı da dahil etme planlarını iyileştirdiği 1994 yılında yeniledi. Gözden geçirilen önerisi, Rusya’nın dikkatini Sibirya’nın geniş ve kullanılmayan petrol alanlarına dönüştürmesinden sonra geldi. Kıtalararası Barış Köprüsü, Lin'in iki kıtayı birbirine bağlayan tek önerisi değildir Ayrıca İspanya ve Fas'ı bağlamak için Cebelitarık Boğazı üzerinden bir köprü inşa etmeyi önerdi.

1Trans Global Karayolu 
Dünya Çapında

Trans-Global-Highway
Fotoğraf kredisi: Frank Didik
Trans Global Karayolu, dünyanın tüm kıtalarını birbirine bağlayan bir otoyol. Frank Didik tarafından önerildi. Kendi başına yeni bir otoyol değil, mevcut otoyolların standardizasyonu ve bağlantısı ve gerektiğinde yeni otoyol ve tünellerin yapımı. Teklif gerçekleşirse, dünyayı karayoluyla gezmek mümkün olurdu .
Yolun yanı sıra, karayolu petrol, gaz, su ve haberleşme kabloları için boru hatlarına sahip olacaktı. Didik, Trans Global Karayolu'nun elde edilmesinin önündeki tek engelin, komşu düşmanlara yol ağlarını sürdürmeyi reddeden çeşitli komşu ülkeler arasındaki nefret olduğunu düşünüyor.
Comment Using!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages